UA

ОТП Банк долучився до всеукраїнської інформаційної кампанії з популяризації безготівкових розрахунків

ОТП Банк долучився до всеукраїнської інформаційної кампанії з популяризації безготівкових розрахунків

Відсьогодні Національний банк розпочав всеукраїнську інформаційну кампанію з популяризації безготівкових розрахунків #Cashless. Мета кампанії – проінформувати українців про переваги і зручність безготівкових розрахунків.

У межах кампанії Національний банк разом із партнерами, серед яких є ОТП Банк, розповідатимуть про сучасні можливості широкого використання безготівкових розрахунків, зокрема про те, як відкрити рахунок у банку, типи платіжних карток, онлайн-банкінг, як здійснювати платежі та перекази через платіжні сайти та маркетплейси за реквізитами та QR-кодом. Крім того, детально пояснять, як працює NFC- технологія, як токенізувати платіжну картку та додати її у смартфон, «розумний» годинник або фітнес-браслет, а також нагадають основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків.

«Згідно з результатами дослідження, яке проводив Національний банк у 2020 році, платіжною карткою за останній рік користувалися 76% українців, проте онлайн-банкінгом – всього 21%. Ще досить значний відсоток громадян, отримавши зарплату, стипендію чи пенсію на картку, знімають з неї гроші в банкоматі та розраховуються готівкою», – розповів заступник Голови НБУ Олексій Шабан.

Він додав, що найбільше підтримки в опануванні безготівкових розрахунків потребує старше населення України, особливо в регіонах, оскільки ця тема вимагає навичок не тільки з фінансової, а й цифрової грамотності. «Тому ми розраховуємо, що молоді люди допоможуть старшому поколінню познайомитися з нюансами безготівкових розрахунків та навчать їх сплачувати комунальні послуги онлайн і купувати в інтернеті», – сказав Олексій Шабан. Отже, кампанія #Cashless має не тільки просвітницький характер, але й набуває соціального спрямування.

«Національний банк послідовно проводить політику, спрямовану на збільшення частки безготівкових розрахунків. Ми маємо Дорожню карту розвитку безготівкової економіки до 2025 року, яка передбачає поступовий перехід України до Cashless economy завдяки стимулюванню витрат у безготівковій формі, розвитку інфраструктури безготівкових платежів, зниженню використання готівки та забезпеченню сталості платіжної інфраструктури», – зауважив директор Департаменту стратегії та розвитку НБУ Арсен Макарчук.

«Сьогодні ми бачимо чітку тенденцію до збільшення кількості та обсягів безготівкових платежів. Українці дедалі більше віддають перевагу cashless-розрахункам. Безготівкові розрахунки вже стали для багатьох українців звичкою, що відповідає їх сьогоднішнім потребам. Водночас це є показником і зростання рівня фінансової грамотності, і довіри до платіжних інновацій. Упевнені, що завдяки інформаційній кампанії громадяни різного віку знайдуть відповіді на усі свої запитання та використовуватимуть різні безготівкові інструменти оплати ще частіше», – прокоментувала заступник директора Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Ольга Василєва.

З навчальною метою Національний банк також запускає спеціальну вебсторінку (лендинг) "Cashless" із детальною інформацією про кампанію та безготівкові платежі. Інформаційна кампанія #Cashless триватиме впродовж трьох місяців у всіх регіонах України за підтримки Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Великобританії, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та Кіберполіції. Кампанія є продовженням інформаційних кампаній із безпеки готівкових платежів #АнатоміяГривні та з протидії шахрайству #ШахрайГудбай.

«Cashless – справжній світовий тренд, що відповідає головним вимогам сучасності. Звісно, пандемія надала значного прискорення розвитку безготівкових розрахунків, зокрема, завдяки посиленій увазі до гігієни як протиепідемічного заходу. Втім сashless-платежі поки не стали стійкою й масовою звичкою українців, особливо якщо мова йде про невеликі населення пункти та людей старшого віку, тож нам є куди рости», - відзначив Олег Клименко, член правління з розвитку роздрібного бізнесу ОТП Банку.

За його словами, порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість транзакцій за картками, а також їхня сума зросли на третину. При цьому 9 із 10 операцій були саме безготівковими, частка яких становила майже 90% від загальної кількості операцій із платіжними картками та 60% від їхньої суми. «Утім, оплата товарів і послуг через інтернет становила лише чверть безготівкових операцій, тоді як переважну кількість – 60% — склали перекази з картку на картку, тобто фактично передача готівки з рук в руки, тільки дистанційно», – підкреслив банкір.

«Український ринок – доволі молодий порівняно з іншими ринками, наприклад, Європи. Тому з одного боку, на ньому легше впроваджувати новації, але з іншого – нам потрібно багато працювати над розвитком фінансової грамотності населення. І ця кампанія – ще один крок у вірному напрямі», — розповів О.Клименко.

Акціонерне товариство «ОТП БАНК» – один з найбільших українських банків з іноземним капіталом, який є визнаним лідером фінансового сектора країни. На ринку він представлений з 1998 року, має стійку репутацію соціально-відповідальної, надійної та стабільної структури, що пропонує споживачам сервіси європейської якості. Банк надає повний спектр фінансових послуг для корпоративних і приватних клієнтів, а також представників малого та середнього бізнесу. Його стовідсотковим власником є найбільший угорський банк OTP Bank Plc.

З 2019 року згідно з рішенням НБУ ОТП Банк віднесено до переліку системно важливих банків України, які мають вагомий вплив на розвиток фінансової системи країни.

В Україні АТ «ОТП БАНК» виступає флагманом банківської групи ОТП, зареєстрованої Національним банком України, до складу якої також входять ТОВ «КУА «ОТП Капітал», ТОВ «ОТП Лізинг», недержавний пенсійний фонд «Фріфлайт» та відкритий пенсійний фонд «ОТП Пенсія».

Слідкуйте за новинами ОТП Банку в соціальних мережах та месенджерах: Google Новини, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Telegram та Viber.

Додаткова інформація